Alla inlägg under september 2009

Av Yohannah - 12 september 2009 13:37

Jag lägger inte ner så mycket tid på pyntning och så av mina brev som jag egentligen skulle vilja. Vet inte varför. Men när det blir av så brukar det bli lite klistermärken på kuvertet samt skriver med olika färger på ett gulligt brevpapper.

Ska försöka gör mer av detta framöver nu. Det som är tråkigt dock är att många av de brevpapper jag har stött på har inga linjer, och jag föredrar att skriva på ett papper där man har linjer att gå efter.



Av Yohannah - 12 september 2009 06:19

Efter att bara ha sovit i fem timmar så vaknade jag till med ett ryck. Tyckte att det lät som att en katt ville komma in eller nåt. När jag kollade efter så var det bara pappa som gjorde i ordning sig för att åka iväg till jobbet. Pratade lite och sen begav jag mig tillbaka till sängen för att sova vidare. Men här sitter jag nu snart 1 ½ timme senare och har inte kunnat somna om. Hör mamma sova i andra sidan av huset.


Tror att jag ska sätta mig och skriva lite brev om en stund om inte tröttheten kommer över mig. Har ett brev att skriva klart, sen ska jag i morgon (idag) posta det plus tre till.


Fråga: Brukar ni pynta era brev som ni skickar?


Trevlig skrivdag!

Av Yohannah - 11 september 2009 18:12

Pratade med sambon idag. Hade fått ett brev idag. Så nu har jag ett till att svara på. Skulle ta med mig tre brev hit ner till Småland som jag skulle svara på men glömde dem hemma. Så det får jag fixa när jag kommer hem igen.

Ska i alla fall gå iväg sen och posta tre brev som bara inte har blivit pålagda på en låda, de har ju varit färdigskrivna ett tag nu.


Av Yohannah - 11 september 2009 16:37

Fick en kommentar från Linda V angående annonserna som läggs upp på Brevweb.com. Hennes önskan är att det ska finnas två kategorier, en för de som önskar mailvänner och en annan för de som vill ha brevvänner via snigelpost.

Håller faktiskt med här. Det vore bra om detta var möjligt, då både för den som lägger in annonsen och för den som ska svara. Man kan klicka på kategorien som passar än och då endast få upp de annonserna.


Trevlig skrivdag!

Av Yohannah - 10 september 2009 00:18

Om du söker brevvänner så är Brevweb en bra sida att kolla in. Det är där som jag har hittat de underbara människorna som jag nu skriver till.


Trevlig skrivdag!

Av Yohannah - 10 september 2009 00:17

Om du som jag älskar att få samt skriva vanliga handskrivna brev, då har du kommit alldeles rätt. Här skriver jag om mina tankar runt det här ämnet ( i skrivandets stund har jag 12 brevvänner) och du kan även bolla tankar och idéer tillsammans med mig.

Jag har kollat runt på Internet efter ett forum med det här ämnet men inte hittat något så min förhoppning är att min blogg ska komma till glädje för alla som älskar att skriva brev.


Trevlig skrivdag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en tjej på 27år som älskar att skriva vanliga handskrivna brev. Har just nu nio brevvänner runt om i landet.

Den här bloggen kommer handla om allt som har med brevskrivande att göra.

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Skriv gärna lite här

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards